MOVING DUNES

Około 10 km pieszo z Łeby do Ruchomych Wydm? Myślałam, że to żart… :D. Jednak podjęłam wyzwanie i z centrum Łeby przemieściłam się plażą w to cudowne miejsce. Podróż długa, bo i wrócić trzeba w ten sam sposób, jednak dzielnie kroczyłam w cieplutkim piasku.

DSC_4111

Na swojej drodze napotkałam piękne widoki. Tylko te nieliczne umieszczam poniżej :). Naprawdę jest się czym zachwycać. Doceńmy naszą polską naturę!

DSC_4130 DSC_4166

Wesoły paralotniarz przeleciał z 10 metrów nad moją głową! Ah!

DSC_4182 DSC_4192 DSC_4200

Wydma Łącka to miejsce okrzyknięte innym, egzotycznym światem. Z pewnością mało kto, zobaczywszy ten krajobraz, zaryzykowałby stwierdzenie, że znajduje się w Polsce! Widziałam już wiele pięknych widoków, ale to miejsce wywarło na mnie ogromne wrażenie. Gdy będziecie w Łebie koniecznie odwiedźcie ruchome wydmy.

Aaa, no i dlaczego nazywane są ruchomymi? W miejscach, gdzie nie występuje roślinność zdolna do powstrzymania ruchów piasku pod wpływem wiatrów, powstają wydmy ruchome, czyli przemieszczające się “góry piasków” zgodnie z kierunkiem wiatrów. Właśnie te wydmy, w Słowińskim Parku Narodowym, należą do najbardziej znanych w Polsce.

DSC_4211 DSC_4216 DSC_4217 DSC_4240

To zdecydowanie moje ulubione zdjęcie. Polska pustynia!

DSC_4241 DSC_4243 DSC_4256

CIMG8905-001

Leżenie na piasku – me gusta!

DSC_4277 Shirt – Vinted.pl
Blouse – New Yorker
Shorts – Local boutique
——————————————————————

Such a wonderful day already behind me! 20km in total on foot.. sounded impossible for me! But I took a challenge and I did it! I was walking through the sandy beaches to reach the moving dunes, the most popular ones in Poland. I have to admit that this view was one of the most unforgettable in my life! Mounts made of sand around me let me imagine like being on the desert. I had never been to any desert before and maybe that is the reason for my excitement.

However, I strongly recommend you to visit this place. It is well hidden, but when you find yourself at the polish seaside, there is no problem for you to get here. 🙂

2 thoughts on “MOVING DUNES

Leave a Reply

