VERONA

Bongiorno! Rok temu, również w październiku, miałam okazję odwiedzić Włochy, a w tym słoneczną Veronę! Dzisiaj chcę przypomnieć Wam moją wycieczkę i przybliżyć Wam najciekawsze miejsca w tym mieście. Zapraszam do lektury!

Verona to przepiękne, romantyczne miasto, które dużo bardziej przypadło mi do gustu niż osławiony (a dla mnie przereklamowany) Mediolan. Verona jest po prostu przytulniejsza, mniej zatłoczona przez turystów i pozbawiona wszechobecnego zgiełku. Do głównych atrakcji miasta należy z pewnością Verońska Arena, czyli swoją formą przypominające rzymskie Koloseum. Obecnie na jego terenie, pod gołym niebem, odbywają się liczne koncerty i przedstawienia teatralne. Następną atrakcją jest dom Szekspirowskiej Julii, a także sławny już balkon. W jego pobliżu znajduje się monumentalny pomnik Julii Kapuleti, który nieprzerwanie oblężony jest przez turystów pragnących zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.

Moim ulubionym miejscem okazało się jednak wzgórze, z którego miałam okazję podziwiać niesamowitą panoramę miasta. To własnie z tego miejsca pochodzi większość moich zdjęć.

W ubiorze, tym razem postawiłam na klasykę. Na podbój włoskiego miasta wybrałam białą koszulę z najnowszej kolekcji Benettona. Niby zwyczajna, ale dla mnie wyjątkowa i jedyna taka biała koszula w szafie! Aby moja stylizacja nie była nudna (!), dodałam butelkowo zielone dodatki – naszyjnik oraz niemalże balową (:D) spódnicę zakupioną na Sheinside.com.

Jeśli chodzi o buty – odradzam wszelakiego rodzaju obcasów ze względu na bardzo nierówne chodniki i ulice. Ja, z obawy przed deszczem (który padał niemal nieustannie podczas naszej podróży) wybrałam czarne lakierowane baleriny. Podczas zwiedzania, wygoda to podstawa!

Poniżej przedstawiam zdjęcie wspomnianego posągu Julii i jej wytarta od dotykania pierś.

Ciekawostka:
“Posąg Julii stojący na dziedzińcu jej domu w Weronie jest zagrożony. Julia ma się coraz gorzej, a wszystko z powodu zwyczaju dotykania posągu przez tysiące turystów. Robią to na szczęście. Eksperci alarmują: należy pilnie odrestaurować statuę”.

Nie mogło też zabraknąć Weneckich masek:

Skirt – Sheinside
Shirt – Benetton
Necklace – Promod

———————————————————

Verona is a beautiful city, much better than chaotic and overcrowded Milano. Of course, there is plenty of tourists coming to Verona as well, however the atmosphere stays cosy! As you can remark on photos, I had the chance to admire the breathtaking landscapes.

While in Verona, you certainly need to see Casa di Giuletta (the house of Jules) and the famous balcony. Moreover, the huge Verona Arena (Colosseum) states another Verona’s main attraction. In general, I recommend this city to all, who care about romantic surrounding :)!

Leave a Reply

